دانشمندان 11 ساله

کمی بیشتر بدانیم، بیشتر از کتاب درس مان

دانشمندان 11 ساله

کمی بیشتر بدانیم، بیشتر از کتاب درس مان

هدیه عروسی

 

 

 


اولین هدیه ی عروسی را کی داد؟

خیلی مشکل است که ردپای ایجاد بسیاری از سنت های قدیمی را تعقیب کرد و پی به ریشه و اصل آنها برد. اما اتفاقاً این سنت ریشه ی قطعی ومعینی دارد و به صورت یک افسانه ی زیبا حکایت شده است! روایت شده است که سالیان بسیار پیش یک دختر زیبا از اهل کشور هلند می خواسته به همسری یک آسیابان در بیاید که مرد ثروتمندی نبوده ولی در عوض به خاطر سخاوتمندی و دست و دلبازی خود، محبوب همه ی مردم بوده است زیرا این آسیابان هرچه آرد ونان درست می کرد همه را به فقرا می داد.

با این حال پدر دخترک که با این ازدواج سخت مخالف بود، گفته بود که اگر دخترش به ازدواج این آسیابان فقیر در بیاید ،به اصطلاح جهیزیه ای به او نخو اهد داد.

وقتی مردم این را شنیدند آن ها که خیلی این دو دلداده ی فقیر را دوست داشتند، تصمیم گرفتند که یک کاری بکنند. البته هیچ کدام به تنهایی آدم های ثروتمندی نبودند اما فکر کردند که اگر هر کدام یک چیز کوچک به عنوان هدیه عروسی به آن ها بدهند، در این صورت آنها هم خواهند توانست،با یکدیگرازدواج کنند. بنابراین، هرکدام درحالی که هدیه ی خود را دست گرفته بودند، به خانه ی دخترک رفتند. بعضی مثلاً ظروف آشپزخانه، بعضی دیگر اسباب های ضروری خانه مثل سفره وچراغ وازاین قبیل چیزهاآورده بودند. خلاصه وقتی این مردم مهربان و خوش قلب هدایای خودرا به دخترک بخشیدند او توانست به همسری آسیابان فقیر در بیاید.

بنابراین، این اولین هدیه ی عروسی بود که باعث شد این رسم خوب به وجود آمده و تا امروز همچنان حفظ شود.


نظرات 3 + ارسال نظر
دریا سه‌شنبه 22 آذر 1390 ساعت 11:32 ق.ظ

خیلی قشنگ بود

فاطمه رکوعی چهارشنبه 23 آذر 1390 ساعت 02:29 ب.ظ

جالب بود! اما ۱ سوال دیگه هم اینجا پیش میاد. میشه بگی اون رسم قدیمی تر که توی افسانه به اون اشاره شده یعنی جهیزیه مربوط به چه زمانیه؟

خانوم بدری سه‌شنبه 13 دی 1390 ساعت 12:55 ب.ظ

هر چی هست رسم قشنگیه! باز هم از این چیزها بنویس! خیلی جالبه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد